Aktualności
Pracują z uśmiechem!
Ich praca to nie tylko umawianie na wizytę do lekarza specjalisty
Pierwszy kontakt w szpitalnej rejestracji z pacjentem, niezależnie od specjalności lekarza i od schorzenia cierpiącego, jest podstawą do lepszego zdrowia i ważną zasadą w osiągnięciu zdrowia. Trudno byłoby pomóc większości naszych pacjentów bez dobrego kontaktu, bez zbudowania odpowiedniej relacji i okazanej drobnej empatii. O kim mowa? Magdalenie Pokorskiej, Katarzynie Dobruchowskiej i Zenobii Mańkowskiej - Sekretarkach medycznych z Poradni specjalistycznych Samodzielnego Publicznego Szpitala Rejonowego w Nowogardzie.
Zaufanie, jakie pacjent ma do lekarza, pielęgniarki czy sekretarki medycznej, zależy w znacznej mierze od nas samych. Czy sam uśmiech odpowiednia wiedza, jaką dzieli się pacjent do zarejestrowania się do lekarza specjalisty jest wystarczającą i niezbędną?
- Nasz kontakt jest uwarunkowany na uprzejmość, orientacji oraz wiedzy, jaką musimy mieć w rejestracji także ważna jest spostrzegawczość, na której opiera się pokierowanie pacjenta do odpowiedniego Lekarza specjalisty. W tym miejscu szpitala poza możliwością zapisania się do lekarza, przychodzący tu pacjenci powinni uzyskać kompletną informację dotyczącą: świadczeń dostępnych w naszych poradniach w Samodzielnym Publiczny Szpitalu Rejonowym w Nowogardzie. Pacjenci dzisiaj są, ogólnie mówiąc, niecierpliwi i oczekują prędkich terminów na wizytę, dlatego staramy się jak, możemy, bo przecież zdrowie i zadowolenie pacjentów jest najważniejsze. Oczywiście bywają niesforni pacjenci, ale ich też musimy, zrozumieć. Dodam, że współpraca z lekarzami i pielęgniarkami naszych poradni jest, na bardzo dobrym poziomie co przekłada się na naszą pracę. – rozmawia, Magdalena Pokorska sekretarka medycyna w SPSR w Nowogardzie od 2018 roku
Cisza, skopienie kluczem do właściwego pokierowania do lekarza specjalisty!
Sekretarki medyczne dosłownie przyznają, że najbardziej cenią sobie szacunek do ich pracy, który jest istotny oraz ciszę, bo w obowiązkach jest ona kluczowa.
- Pracę rozpoczynamy o godz. 7:00 do 14:35, ale od godz. 8:00 do 14:00 jest prowadzona rejestracja pacjentów i przygotowanie harmonogramu dnia, czyli; wyciągamy karty pacjentów, zapisujemy pacjentów i roznosimy karty do lekarzy specjalistów do ich gabinetów lekarskich. Oczywiście dla dobra pacjentów staramy się robić wszystko, co w naszej mocy razem z Kasią i Zenobią. Pacjentów kierujemy do lekarzy specjalistów z zakresu: Ginekologii, Kardiologii, Chirurgii, Ortopedii, Poradni Rehabilitacji, Kolonoskopii i Endoskopii i jest, jeszcze Poradnia nefrologiczna i neurologiczna w perspektywie będzie jeszcze Poradnia alergologiczna. Zmagamy się w codziennej pracy z wieloma zadaniami, ale osobiście ją lubimy. Asertywność, pomoc i życzliwość to nasze najważniejsze cechy zawodowe. Na co dzień przychodzi, do lekarza kilkuset pacjentów zaś połączeń telefonicznych jest jeszcze więcej w przybliżeniu tak od 300 do 400 i więcej. Toteż musimy być skupione w rozmowie z pacjentami. Praca sekretarki medycznej jest chyba jednym z cięższych zawodów ze względu na stały kontakt z pacjentami. Aby zostać rejestratorką medyczną nie trzeba mieć skończonych studiów, ale będzie to mile widziane. Zazwyczaj zatrudniane są osoby z wykształceniem średnim po liceum ogólnokształcącym lub po technikum ekonomicznym. – informuje sekretarka medyczna Katarzyna Dobruchowska zatrudniona w SPSR w Nowogardzie od ponad roku.
- Z kartą pacjenta spotykamy się zawsze na wizycie w przychodni. Lekarz prosi nas o jej wyciągnięcie przed konsultacją z chorym. Wszystkie karty są w specjalnych szufladach i są one przydzielone do konkretnych lekarzy specjalistów – tłumaczy Zenobia Mańkowska trzecia z dwóch sekretarek.
By oddziały, poradnie działały sprawnie…
Są trochę takim łączniczkami między lekarzem a pacjentami
- O Naszym zawodzie możemy mówić wiele – to bardzo trudna i wymagająca praca. Cechy dobrej sekretarki medycznej to m.in.: zaangażowanie, elokwencja, opanowanie, wyrozumiałość i zrozumienie, aby oddziały, poradnie działały sprawnie. Musimy tu również zauważyć ważną rolę jaką pełni Monika Bielej-Nouri, która jest pielęgniarką oddziałową Izby Przyjęć w SPSR w Nowogardzie i zarządzającą poradniami specjalistycznymi, gdzie jest nasze stanowisko pracy. Jej doświadczenie, wsparcie jest dla nas bardzo istotne.
– podsumowuje swoją wypowiedź Magdalena Pokorska
Sekretarki medyczne odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie przychodni przyszpitalnej
Ten zawód, jest o charakterze biurowym. Celem pracy tego zawodu jest przyjmowanie zgłoszeń pacjentów, umawianie terminów świadczenia usług medycznych, kierowanie pacjentów do właściwych lekarzy specjalistów i prowadzenie dokumentacji medycznej osób objętych opieką.
Tekst: SPSR w Nowogardzie